onsdag 13 augusti 2014

MEDELHAVSINREDNING













I Medelhavet är det så lätt att inspireras, enkelheten och de pittoreska husen gör att man bara vill flytta in hur fallfärdigt det än är. I Medelhavet är allt verkligen allt vackert och jag funderar på hur jag ska ta det vackra med mig hem. Maria Hansson, före detta modell, tog inte Medelhavet med sig hem utan lät det istället bli hennes hem på ön Hydra. Jag tänker att det där borde gå att styra upp hemma i Skåne en vacker dag, dock kan det bli en utmaning att få till det med växterna, de är ju inte riktigt gjorda för vårt kalla klimat. Men annars borde det inte vara några problem, jag är däremot ganska förvånad över att vi soldyrkare här i Skandinavien inte tagit med mer av Medelhavet hem och låtit bygga hus likt de på Grekland, i Italien eller Frankrike. Det är inte allt för svårt att byta ut trätrallen mot stora stenplattor eller betonggolv och göra en oas hemma i trädgården. En dag ska jag allt ta tag i det där!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar