lördag 23 augusti 2014

NORDISK STIL PÅ HØST I KÖPENHAMN














Något som jag gärna inspireras av är restaurangmiljöer. Medvetna restauranger men även fler butiker och även så kallade boutiquehotell är duktiga på att satsa på helheten och därmed själva upplevelsen. När jag pluggade Service Management läste vi en hel del om just story telling och den visuella marknadföringen - vilket jag tyckte var det roligaste av allt. Själva upplevelsen är så otroligt viktig och säger så mycket om ett företag. Med enkla medel kan man ganska lätt styra upp en bra upplevelse om man tar tag i sin kreativitet och tänker utifrån hur man som hotell, restaurang eller butik vill upplevas. 
Anledningen till att jag tycker dessa slags miljöer är så intressanta är förmodligen på grund av att det är mer ett koncept som byggs fram än att "bara" inreda ett hem i rätt stil till sin kund. Dessutom kan man många gånger tänja mer på gränserna när man skapar en restaurang eller hotell, på så sätt är det möjligt att skapa helt otroliga miljöer och upplevelser vilket gör det hela så otroligt spännande. Här på Restaurang Høst i Köpenhamn har man satsat på en väldigt nordisk och enkel miljö (som i och för sig hade funkat lika bra i ett hem). Det jag gillar mest med miljön är främst själva lokalen, jag älskar de råa kalkade väggarna med de stora fönstren vilka ger ett stort ljusinsläpp. I en sådan här lokal är det svårt att misslyckas och vad man än väljer för stil så det kan ju i och för sig knappast bli fel. I viss mån kan jag känna att jag får ett något kallt intryck, jag saknar värmen och skulle gärna se några färgklickar, men å andra sidan så är jag ju en sucker för att jämnt och ständigt blanda in någon färg eller galet element och det passar ju inte alltid alla stilar. Big up helt enkelt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar